Stabil drift genoprettet på Rottedatabasen efter midlertidige udfordringer

Tak for tålmodigheden

Vi er glade for at meddele, at stabil drift er blevet genetableret på Rottedatabasen siden den 25. april. Vi beklager de udfordringer, vores brugere har oplevet siden torsdag den 18. april, hvor der var betydelige problemer med at få kontakt til Rottedatabasen for både myndighedsbrugere og 3. partssystemer med tilknytning til SOAP-servicen.

I løbet af denne periode har vi gennemført omfattende undersøgelser af vores services og database i samarbejde med Microsoft for at identificere og løse problemet.

Vi blev opmærksomme på i går, i samarbejde med vores udviklere, at der var kontinuerlige kald til SOAP-servicen fra en specifik brugerkonto, hvilket medførte nedetid for alle brugere af Rottedatabasen. Den pågældende brugerkonto er blevet lukket ned uden yderligere varsel, da dens kald blev udført uhensigtsmæssigt.

Vi opfordrer vores 3. partssamarbejdspartnere til at være opmærksomme på korrekt opsætning af kald til Danmarks Miljøportals services for at undgå lignende problemer i fremtiden.

Danmarks Miljøportal undersøger muligheden for at implementere rate limiting på servicekaldene i fremtiden, for at sikre en mere stabil drift af vores REST services.

Vi takker for jeres tålmodighed og forståelse under dette problem på driften.

Læs mere:

Del og følg

Vi vil gerne møde dig på LinkedIn. Vi poster løbende nyheder, information, aktuelle events og jobopslag. Følg os på LinkedIn

Abonnér på vores Nyhedsbrev

Rottehullet

En digital platform til styring og rapportering af rottebekæmpelse for danske myndigheder.

Læs mere om Rottehullet

Webinar: Rottehullet for kommuner

3/2 - 2025

Se de nyeste funktioner demonstreret og få indføring i indberetningen.

Webinar om Rottehullet: Se den nye brugergrænseflade

27/5 - 2024

Webinar om Rottehullet

Der lanceres ny brugerflade på Rottehullet

22/5 - 2024

Det glæder os at meddele, at Rottehullets brugerflade samt underliggende services på Rotter har fået et løft.